اسکناس‌های درشت ایالات متحده آمریکا

اسکناس‌های درشت ایالات متحده آمریکا  اسکناس‌های درشت ایالات متحده آمریکا در دولت‌های نخستین این کشور کاربرد داشتند در ادامه مطالب با آنتیک ملل فروشگاه سکه واسکناس همراه باشید.

درحال حاضر یکای پول ایالات متحده آمریکا دلار می‌باشد و پول‌های غیر مسکوک آن در اسکناس‌های ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری به مرحلهٔ چاپ می‌رسد، البته اسکناس‌های با ارزش پولی بیشتر نیز در گذشته در این مجموعه قرار می‌گرفتند. اسکناس‌های درشت ایالات متحده آمریکا در دولت‌های نخستین این کشور کاربرد داشتند. اسکناس‌های با ارزش پولی ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۵۰۰۰، ۱۰٬۰۰۰ و ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری گروه اسکناس‌های درشت ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهند. اسکناس‌های درشت در طرح‌ها و انواع گوناگونی عرضه شده‌اند.

۵۰۰ دلاری آمریکا

اسکناس ۵۰۰ دلاری با شمایل ویلیام مک کینلی بر روی آن و عبارت ۵۰۰ دلار بر پشت اسکناس، در سال ۱۹۲۸ و ۱۹۳۴ به عنوان اسکناسی در ابعاد اندازه کوچک و نوع فدرال ریزرو نوت عرضه شد. این اسکناس در سال ۱۹۲۸ نیز از نوع گلد سرتیفیکیشن و در ابعاد کوچک انتشار یافت.

۱۰۰۰ دلاری

اسکناس ۱۰۰۰ دلاری با شمایل گروور کلولند بر روی آن و عبارت ۱۰۰۰ دلار بر پشت اسکناس، در سال ۱۹۲۸ و ۱۹۳۴ به عنوان اسکناسی در ابعاد اندازه کوچک و نوع فدرال ریزرو نوت عرضه شد. این اسکناس در سال ۱۹۲۸ و ۱۹۳۴ نیز از نوع گلد سرتیفیکیشن و در ابعاد کوچک انتشار یافت. در ۳۰ می ۲۰۰۹ هنوز ۱۶۵٬۳۷۲ قطعه اسکناس ۱۰۰۰ دلاری در چرخه اقتصادی ایالات متحده آمریکا در جریان می‌باشد. مبادلات اینگونه اسکناس‌ها در حال حاضر ممنوع می‌باشد.

۵٬۰۰۰ دلاری

اطلاعات خاصی از ان در دسترس نیست

۱۰٬۰۰۰ دلاری

حدود سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۵۰ عرضه شده.

۱۰۰٬۰۰۰ دلاری

اسکناس ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری در نوع گلد سرتیفیکیت در سال ۱۹۳۴ عرضه شد. اسکناس ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری با شمایل وودرو ویلسون بر روی آن و عبارت ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بر پشت طلایی رنگ اسکناس ظاهر گردید. یک قطعه از این اسکناس جهت نمایش عموم در موزه اسمیتسونین که مربوط به رخدادهای تاریخی ایالات متحده آمریکا می‌باشد، نگهداری می‌شود. حق مالکیت خصوصی اسکناس ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری در آمریکا ممنوع می‌باشد و تا به حال گزارشی مبنی بر نگهداری و مالکیت خصوصی این اسکناس مخابره نشده‌است.

adminmatin
ارسال دیدگاه